INTELLIGENT VOUCHER PROCESSING

Save time and nerves on receipt entry and management

Digital receipt delivery

SMEs conveniently transmit all business documents (e.g. invoices, policies or contracts) to you by smartphone or email via Accounto. Accounto prepares the received receipts on a daily basis so that you can process them promptly.

  • Digital cloud mailbox with SSL encryption for each SME
  • Delivery of all document types (e.g. offers, invoices and contracts)
  • Option to outsource internal mail processing
Bild visualisiert

Autonomous document extraction

Accounto automatically reads the delivered customer documents with the help of machine learning. Accounto recognizes the document type (e.g. invoice) and extracts all relevant information.

  • Capture customer receipts without additional manual work for the fiduciary company
  • Complete and high-quality document extraction
  • Document extraction in record time (on average 3 to 4 hours per document)
Der Screenshot

Digital archiving of receipts

Accounto takes over the digital archiving of your customer documents for you. Thanks to the intelligent full text search, you can find documents within seconds in the audit-proof document archive.

  • Access via 2-factor authentication
  • Documents stored in a Swiss Tier 3 data center
  • DSGVO-compliant archiving of all customer documents
Der Auszug von der Accounto-Plattform enthält
Book an online meeting
Discover Accounto - your free trial account
Inscription

Accounto vous libère complètement, vous et vos clients, de toutes les tâches comptables. Pour mieux comprendre comment nous procédons, il vous suffit de vous inscrire à la version d’essai et de vous en rendre compte par vous-même. Pour que les week-ends libres et les soirées agréables soient programmés pour vous aussi !

Avec Accounto, tu peux
  • Archiver les pièces comptables numériquement
  • Payer les factures
  • Créer des factures
  • Gérer les note de frais
  • Décompte des salaires
  • Gérer les données de base du personnel
  • Gérer les tâches
  • Comptabiliser les pièces comptables de façon automatisée
  • Rapprocher les transactions bancaires de manière automatisée
  • Créer des rapports financiers
  • Établir des budgets